Tuesday, August 23, 2011

Raya n Reunion

Hmm.. tajuk hari ini adalah pasal raya & reunion.. Nape ek.. bile raye jek... mesti kengkawan ajak reunion?? Actually.. mungkin sbb majlis reunion tuh bleh bersekali ngan open house raya.. lg pulak time raye lah sume perantau kota ..pulang beraya di kampung.

Pasal tempat... since gathering neh berlaku secara kecil-kecilan.. maka adalah rumah2 kengkawan yg cantik2 menjadi sasaran sebagai tuan umah.. hehhehe.. rumah aku sure xkan terpilih. Yg penting ... ada yg bernurah hati menyediakan makan & minum...

Apapun.. saban tahun.. aku selalu miss..such gathering. Jauh disudut hati aku.... selalu nk join.. tp... ada beberapa alasan yg buat aku berpikir dua tiga kali utk teruskan hasrat ituw..

1. Pernah sekali... aku dtg salah time. Rupa2nya last minute semua org deal nk tukar event dr pg jd petang.. then terkulat2 la aku.... sbb x di notified.

2. Selalu clash ngan perancangan yg melibatkan family... e.g. kene balik umah mak mertua sbb dah sampai turn raye umah die lak... atau ader kenduri kendara..

3. Takut terasa isolated ... sbb kengkawan yg lain selalu in touch... sdg aku??? selalu offline.. kehkehkehh.. x sempat nk follow everyone...

4. Takut off topic.... hidup aku masih lg berkisar ngan isu2 akademik yg sudah lg xrelavan utk kengkawan. T,T. Nk citer pasal Mr Hubby..err.. lg x relavan. Nk citer pasal anak..err kang org kater nak menunjuk2 ader anak plak... .. so klu setakat hadir.. & makan sambil dgr citer org... baik hamba duk umah jek.. kehekeh..

5. Alasan paling kukuh... aku sure xdpt kerjasama dr Mr Hubby klu aku decide nk tinggalkan anak utk gi enjoy2 kat gathering... kompom die dengki..!! Bleh ke klu bwk mirza gi gathering??? Ohh... tidak.. Nightmare!! mesti kengkawan yg xberanak lg.. pikir dua tiga kali nak ade anak.. ;P

6. Alasan paling suci.... aku nk cukupkan puasa 6.. hehhehe....

Gimana pun... x hadir reunion.. xsemestinya aku sombong..lupa daratan. Aku selalu rindukan teman2 lama meskipun aku tak rase yg persahabatan aku ... terkesan byk manapun dihati kawan-kawan. Tp aku selalu doakan rakan-rakan berjaya dlm apa jua pilihan masing2.

K lah... nk teruskan kisah labwork yg x habih2 lh neh...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...