Saturday, August 6, 2011

Salam Ramadhan..






Assalamualaikum.... kepada yang sudi menjengah ke blog ku ini.

Syukur... dah hampir 6 hari kita berpuasa. Rasanya ..belum terlambat lagi untuk aku ucapkan Salam Ramadhan Al-Mubarak.. untuk semua. Maklum ler.. sibuk sikit awal minggu lepas sbb aku balik kg jap. Sampai hari ini .. baru lah berkesempatan mengupdate blog neh. Hrp2 org2 yang membaca blog neh... puasanya penuh lg la gak nyer yer.. (ade ker??)..




Puasa tahun ini... azam aku.. nk bersederhana dlm bab2 makan dan istiqamah dlm mengerjakan amalan2 yg sunat. Yg wajib tak yah citer la kan.. Bab ibadah... patut simpankan aja ceritanya..  utk diri sendiri. Jd aku just nk bebel pasal makan2 jek.. hehhe..

Tahun ini... 
kalau bleh nk jauhkan diri dr bazar ramadhan  

& kurangkan makan fast food. 


Bukan nak boikot bazar ramadhan.. tp since harga makanan melambung2 & mcm tak munasabah.. lebih baik makan di rumah jek. Msk kat umah pun kene berpada gak... jgn sampai ada yg terbazir ke plastik hitam. So.. plannya... masa weekday nk masak nasik + 1 lauk + air jek.. then weekend br msk lebey sket coz Mr Hubby makan byk ada. Actually nk jimat duit nk pasang grill umah baruku... kehkeh...

Apa pun... setakat 6 hari berpuasa neh.. perancangan aku berjalan lancar. Tak leh kata berjaya pun lg coz masa masih panjang. Masak pun portion sikit2 jek. Khamis lepas makan nasi kerabu.. Semalam masak nasik goreng jek..+ daging goreng lada hitam..

Utk makan lepas sembahyang plak.. aku masak le kuih2 sket..  itu pun pakai apa yg ada dlm peti ais jek. Cam my feveret sira pisang .. 


Arinih plak.. try baked Chicken Cornish.. yg ala2 Secret Recipe tuh.. sapa nk resepi bleh cuba di sini

Since Ramadhan masih bersisa 24 hari lagi.. kita tgk lah sekuat mana aku nak masak sendiri. hehhehe...  Oklah dh kul 6 pm.. masa utk sudahkan hidangan berbuka utk petang ini... Selamat Berbuka yer in advance!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...