Sunday, April 3, 2011

Destinasi Makan-makan Putrajaya.. Bhg 2

Minggu ini.. misi jelajah Pasar Tani Mega Putrajaya berjalan lagi. So nk kongsi la di sini... makanan apa yg kami cuba minggu ini.. Mari kiter tengok... gerai mana yg kene serbu!!

Uncle Bob's Fried Chicken

Org selalu kata, gerai yang ramai org + pelanggan2 beratur berderet2 tuh tandanya.. makanan yg dijual kat situ..TERBAIK!!

Maka..aku & Mr Hubby pun... masuk Q la.. Mmg ramai yg beratur meskipun pasar dah nak ditutup!!

(Maaf kualiti gambar 5/20 sbb amik pakai henset murah Mr Hubby jek.. Segan nak tala DSLR di tgh pasar2 mlm gini.. kami pemalu!!)




Ayam goreng nih... xde lemak & kulit. Mostly daging n sedikit tulang2. hehhe.. ada 2 perasa.. original & spicy Mcm KFC plak. Mr Hubby pilih spicy.. fuhhhh... pedas tahan gavann.. Rase die.. xsama cam KFC pun.. rase cam twistist bbq.. orait sgt la.. mkn time panas2. Harga dlm RM4.50 kot per pieces.

Uncle Jilli's Jacket Potatoes

Gerai kedua singgahan kami adalah gerai Uncle Jilli's. Specialty gerai ini adalah Jacket Potatoesnya..

Pakcik yg jual nih.. sgtlah ramah orgnya. Belum makan lagi tp aku dah dapat rasa keenakkan masakan yg die jual. Layan pelanggan cam layan tetamu dtg umah.. tak mcm di sesetangah kedai ... layan pelanggan cam layan pemintak sedekah pulak. Segan pula kiter nak membeli.. eceh emo plak..







Macam2 pilihan ada... aku pilih Cheese Mushroom dan Cheesy Chicken. Nak tau gak apa rasenyer.







Jacket potatoes ni actually... one whole potato wrapped with aluminum foil, stuffed with mushroom, cheese, mayonnaise and/or minced beef/chicken, and then baked in oven or grilled. Patut makan masa panas-panas when we can see the cheese melting. Since aku suker mushroom... aku ngap no. 1 (Cheese Mushroom)..

Patty Burger



Langkah kaki kami terhenti di gerai ini. Burger yg dijual di sini mengingatkan aku kepada 3 perkara.

  1. Sponge BoB
  2. Prosperity Mc D
  3. Man Vs Food (kat AFC)





Bila.. sebut "patty".. teringat kat Sponge Bob yg pandai buat Patty crab..

Tgk kan sos yg dipakai utk buat burger nih.. iras2 prosperity burger. Tp.. empunyer gerai namakan sos diorg "prospepper".. hehhe..

Ketebalan patty more or less.. 2.5 cm. Dekat 1 inci jugak ler. So .. teringat Man vs Food yg selalu mkn burger gabak.. cam neh..

Harga.. RM6.50 sebijik.. murah sket kot dr Prosperity. Rasa pn not bad.. tp kalu kasi extra mayonaisse.. saya kasi 3 lampu dek.. dtg amik rumah saya yer.. hehehe..

Something I loike... diorng nih very competitive and unique. Tak de la jual mende yg same jek.





Oleh itu.. org yg duk berdekatan .. buleh ler cuba.

p/s  aku makan macam2.. tp berat segan2 nak naik.. haish... jgn jeles yer korang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...