Sunday, April 3, 2011

Dapat juga makan seafood.. ;)




Tak lengkap entry hujung minggu aku kalau tak report pasal masakan atau makanan.. hahhaha..Sekadar berkongsi ceriter sahaja. Tak per kan... Ceritanyer... hari sabtu lepas..aku terliur tgk org makan seafood kat TV3. Then.. cukup bertuah minggu ini sbb Mr Hubby datang awal (hari Selasa petang atas urusan kerja). So dptlah masak seafood utk puaskan hati sendiri. Bahagia rs... walaupun masakan aku tak seberapa pun..

<-- Complete.. sebahagian besar binatang dilaut ku bawa jumpa dalam periuk aku. Udang..lala...sotong, ketam.. ikan.. Tamak kan aku??


Ini Tom Yum Nam Khon...( mcm tom yum merah tapi dicampur dengan sedikit santan)


Ini kari kepala ikan merah... 


Lala Goreng Pedas.... (asyik2 ini aje yg aku masak.. muahahha..)

Udang ngan ketam x qualified utk dimasukkan dlm entry kali nih.. hahhaha.. Ketam tuh aku masak chili cam sebelum2 ni jek. Udang pulak.. aku buat ala2 udang butter.. tapi end up as udang bakar hangus.. susahkan nk buat cam kat restauran tuh... hopefully.. aku dpt masak masakan tuh 2 3 tahun akan datang..

Selamat menjamu mata yer.. hahha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...