Saturday, March 5, 2011

This week food selections...

Bile mood nk makan datang melanda... aku mmg takkan mengecewakan diri sendiri. So my update utk hari ini adalah seleksi hidangan2 yang telah dinikmati oleh aku sepanjang minggu. Mudah-mudahan naik la sekilo dua berat badan aku (I want to gain more calories to suit my hectic life!!).

1. Nasi Air... slurpp..

Dah lama tak masak "nasi air" aka bubur nasi aka moi sup aka chicken congee..dll. Bahagia menikmati nasi air di kala hujan lebat!! Ini aku masak sendiri kat umah.

2. Macau Egg Tarts... 


So in love ngan macau egg tart neh.. Definitely.. bukan aku yg jadi pastry chef nyer yer.. Aku beli dari Cottage's Bakery. Egg castard die lembut dan tak manis sangat. Then ada rase caramelized sugar on top. Tepi2 die.. crispy but soft.. uhh.. sedaap.

3. Stuffed Croissant 


Satu lagi most recommended product of Cottage's Bakery.. Croissant disumbat dengan crab mayo. hoyeeah...Mr Hubby kata "Dahsyatnyer Mama.." bila aku makan roti nih selang 5 minit lepas makan nasik.. Hahahha..

4. Cream of Mushroom


Something worth to wake up for... Aku masak mushroom sup nih pg ini. Khusus untuk Mr Hubby n lil Mirza sarapan pg.. Err mushroom tenggelam..

5.  Kerang Rebus

Mr Hubby kepingin nk makan kerang rebus... So die masak le sendiri.

6. Lontong


Tengahari ni.. aku n Mr Hubby makan lontong jek. Ini lontong versi aku... confirm tak sesedap org lain masak. Hehehe.. nway.. sy budak baru belajar masak-masak. Kire orait ler tuh..

7. Pan Grilled Lamb Chop ...... ( got an L license to grill from robert rainford)..

 
 

Aku nih peminat setia Robert Rainford... grilling2.. mmg I like.. Mlm td Mr Hubby requested for Lamb Chop.. then aku masak la ... guna my feveret grill pan. Enjoy cooking n eating..

8. Roasted Chicken Whole Legs..

Hahaha... jgn tak cayer.. ini complementary dish mlm tadi.. Tamaknya kami.. Juicy and succulent chicken.. kitorg makan sampai tinggal tulang. Korang jgn jeles.. coz aku mkn tak ajak kowang.. hahaha.. (dont worry.. aku tau .. apa sgtlah makanan2 ini kan..)

Moral of the story... bersyukurnya aku dikelilingi makanan yg melimpah ruah.. Alhamdulillah..

Selamat menjamu selera yer... wassalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...